У објекту ДИС-а који се налази у Ритејл парку у Борчи, 24. августа ове године отворена је прва Скроз добра пекара у овом трговинском ланцу. Само две недеље касније, отворена је и друга у Ритејл парку у Раковици.
Према речима комерцијалног директора ДИС-а Милоша Милића, идеја је настала почетком овог лета, а с обзиром на то да директори обе компаније имају дугогодишње искуство у маркетингу и продаји, све је ишло једноставно. „Ми смо већ дуго размишљали о томе да отворимо пекаре у својим маркетима. Знајући да постоји компанија која је у свом послу одлична, није било потребе да то радимо сами, већ смо желели да направимо спој који ће свима одговарати”, истиче господин Милић. „Одлука о отварању пекаре у оквиру ДИС маркета је настала из потребе и жеље да унапредимо своја пословања. Овим пројектом ДИС је проширио своју понуду на свеже печена пецива и хлеб, а Скроз добра пекара је добила купце који своју набавку обављају искључиво у великим трговинским ланцима. Сведоци смо чињенице да се навике купаца мењају и задатак предузетника је да те промене примете и благовремено одговоре на њих”, наглашава Жарко Станојловић и додаје да је њихов циљ био да ове пекаре што више подсећају на њихов ланац, тако да су поред препознатљивог логотипа, ентеријер уредили по својим стандардима. Пекара се налази поред полица са хлебовима, тако да купци од сада могу да купе свеже печен хлеб и неке од најпродаванијих производа Скроз добре пекаре.
Обострани циљ био је да купцима током целог радног времена супермаркет понуди свеж и врућ хлеб и пециво, а то се могло извести само уколико се цео процес обавља на лицу места, у објекту.
Организација
Што се тиче организације рада саме пекаре, она се обавља на исти начин као у осталим малоподајним објектима Скроз добре пекаре.
Производи стижу у ДИС-ов маркет смрзнути, а процесс одмрзавања, ферментације и печења се обавља непосредно поред витрине где се излажу, тако да купци могу видети цео овај процес припреме и осетити мирис производа. А о томе како су реаговали купци, Милош Милић каже: „Реакције су фантастичне, мирис врућег хлеба и пецива је јако недостајао нашим маркетима, а притом произведен од реномиране компаније као што је Скроз добра пекара је прави погодак”.
У пекари су запослени радници Скроздобре пекаре и читав процес се налази под надзором и управљањем ове пекаре, осим наплате производа на каси. Наплата се обавља очитавањем бар кода који продавачица у пекари залепи на кесу у којој је запакован производ. Како господин Станојловић објашњава: „Организацијски, пекара у оквиру ДИС-а посматрамо као део нашег малопродајног ланца, тако да надзор, контролу и подршку у раду добијају на исти начин као све друге наше радње. Своје дугогодишње искуство смо унели у ДИС-ове маркете.
Асортиман
У оквиру понуде у ДИС-у, издвојили су своје најпродаваније производе, тако да купци, између осталог, имају прилику да купе Скроз добре пите, пецива, кроасане и популарне торте у чаши. Када је хлеб у питању, комплетан процес печења одвија се на лицу места, у малопродаји. Ово је специјално урађено за пекаре у ДИС-овом трговинском ланцу, али је Скроз добра пекара, од септембра овај поступак увела и у малопродајне објекте свог ланца пекара који се налазе ван Београда (оне који не могу добијати хлеб више пута током дана). „Скроз добра пекара стално прави пробе нових производа и само оне за које смо сигурни да ће наши купци прихватити уводимо у асортиман. Ускоро убацујемо медитерански хлеб, хлеб од спелтиног брашна, као и нову рецептуру хељдиног хлеба“, каже Жарко Станојловић. У супермаркетима се већ организују унакрсне промоције производа, па су тако за почетак кренули са заједничким недељним акцијама за доручак, упаривањем производа попут пите и јогурта.
Улагања
Инвестиција за уређење и опремање ових објеката била је партнерски подељена тако што је ДИС имао обавезу да уради све грађевинске и инсталацијске радове, а Скроз добра пекара да обезбеди опрему. На тај начин, како истичу, обезбедили су да овај пројекат функционише као заједнички, како у подели интереса, тако и у улагањима и тиме створили партнерски однос и за будуће пројекте. Са једним од таквих пројеката су већ пред крај завршне фазе, а то је производња ПЛ-а за ДИС, па би већ током наредних недеља производи требало да се нађу у замрзивачима ДИС-ових маркета.
Планови
Када су планови ДИС-а у питању, господин Милић закључује: „Идемо корак по корак, а пошто имамо сличне циљеве, очекујемо да ће се наша сарадња проширити на већину наших маркета.” А о томе како се овај пословни подухват одразио на пословање нашег највећег малопродајног пекарског ланца и шта они имају у плану, господин Станојловић закључује: „Наши производни капацитети, и то без нових улагања, довољни су за раст Скроз добре пекара за више од 30%. Претходних година смо изградили додатни производни простор и тиме добили нових 5000м2. Нов простор ће бити активиран постепено како буде расла производња, као увођење нових технологија. Већ имамо неке идеје које ћемо спроводити током 2021. године.“
Извор: магазин Пекар & Посластичар